Sagsbehandler med kendskab til selskabsskat og regnskab til Skattestyrelsen i Fredensborg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du kendskab til selskabsskatteområdet – og også gerne en vis regnskabsforståelse, så ser vi frem til at høre fra dig.

Afdelingen har ansvaret for alle Danmarks små og mellemstore selskaber med tilhørende hovedaktionærer samt offentlige virksomheder og institutioner. Som medarbejder i afdelingen vil du skulle deltage i sagsbehandling af genoptagelsesanmodninger og øvrige kundehenvendelser på selskabsskatteområdet.

Vi søger en medarbejder til SMS 02 med kendskab og interesse for selskabsskatteområdet og gerne med en vis regnskabsforståelse.

Arbejdet foregår i tæt samarbejde med kolleger, selskaber og deres repræsentanter. Vi tilbyder dig udfordrende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse, og du får dygtige og ansvarsbevidste kolleger at sparre med. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.

Din profil
Du har en teoretisk baggrund som kontorassistent, finansøkonom, professionsbachelor i skat eller lignende. Det er en fordel, hvis du har et par års erfaring med sagsbehandling fra det offentlige. Det er vigtigt, at du er du omhyggelig og detalje- og kvalitetsbevidst i din opgaveløsning samt indstillet på at tilegne dig stærke skattefaglige og regnskabsmæssige kompetencer, bl.a. i form af videreuddannelse.

Du håndterer dine opgaver med stor selvstændighed, du er løsningsorienteret, og du har samtidig lyst til at indgå i samarbejde med videndeling og sparring med dine kolleger.

Din nye arbejdsplads
Du bliver en del af enheden SMS 02 – Selskabsskat Fredensborg. SMS 02 er organisatorisk placeret i Skattestyrelsen, Selskab, Små og mellemstore selskaber.

I SMS 02 løser vi bl.a. følgende arbejdsopgaver:

  • Genoptagelse af skatteansættelsen for små og mellemstore selskaber
  • Udstedelse af betalingserklæringer til selskaber, der ønsker frivillig opløsning
  • Omstruktureringssager
  • Kontrolopgaver rettet mod selskaber og hovedaktionærer
Vi er med god grund fagligt stolte. Vi lægger vægt på at udføre vores arbejdsopgaver ordentligt og med et højt fagligt niveau, da vi er en vigtig del af løsningen af skatteforvaltningens primære opgaver, som er finansieringen af det danske velfærdssamfund. Faglig sparring, videndeling og læring er en naturlig og vigtig del af vores hverdag. Derudover har vi stor fokus på det gode kollegaskab og et godt og humoristisk arbejdsmiljø, så det er rart at møde på arbejde.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 19. juni 2023. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Rikke Blegebrønd på telefon 20 75 83 53. Rikke Blegebrønd træffes ikke i perioden 13. juni til 21. juni 2023.

Vi holder samtaler i uge 26. Der kan evt. indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil blive indhentet referencer og straffeattest i forbindelse med ansættelse. Tiltrædelse pr. 1. september 2023 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Fredensborg, Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169199&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5846986

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet